13 kwietnia 2021 :: Wtorek :: Imieniny: Przemysława i Hermenegildy
Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Promocji i Spraw Społecznych - Jadwiga Kurkowska, tel. 43 676-83-55 Z-ca Naczelnika: Ewa Bednarek-Czujko tel: 43 676-83-61 1.W zakresie oświaty : - ustalanie sieci publicznych przedszkoli, publicznych szkół podstawowych oraz granic ich obwodów, - prowadzenie spraw związanych z rejestracją niepublicznych placówek oświatowych - prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla niepublicznych placówek oświatowych przekazywanych z budżetu gminy, - prowadzenie ewidencji i kontrola spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat, - dokonywanie oceny pracy dyrektorów podległych jednostek, we współdziałaniu z organem nadzoru pedagogicznego, - prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych podległych jednostek, - prowadzenie spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, - prowadzenie spraw związanych z organizowaniem, prowadzeniem na terenie gminy form opieki nad dziećmi do lat 3 w postaci żłobka, klubu dziecięcego, dziennego opiekuna, w tym w szczególności koordynowanie funkcjonowania żłobka gminnego i nadzór nad jego działalnością, - wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego, - zapewnienie dowozu uczniów do szkół, - wykonywanie zadań w zakresie systemu informacji oświatowej ( SIO ), - koordynowanie spraw z zakresu dofinansowania do doskonalenia zawodowego nauczycieli, - monitorowanie i aktualizacja regulaminu wynagradzania nauczycieli, - prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom stypendiów socjalnych oraz stypendiów za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe, - prowadzenie spraw związanych z programami pomocowymi dla uczniów, w tym wyprawka szkolna oraz darmowe podręczniki, - prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym. - koordynowanie spraw związanych z naborem do placówek oświatowych prowadzonych przez gminę, - nadzór nad tworzeniem i realizacją planów finansowych placówek oświatowych - powoływanie i odwoływanie dyrektorów szkół i przedszkoli ( procedura powierzenia stanowiska, procedura konkursowa),rozmieszczenie i wynagradzanie. - prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem zawodowym młodocianych. 2. W zakresie kultury : - współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie kultury - prowadzenie rejestru instytucji kultury, - nadzór nad działalnością statutową Łaskiego Domu Kultury, Biblioteki Publicznej, - współpraca z organizacjami w opracowaniu kalendarza imprez. 3. W zakresie sportu: - współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie kultury, sportu i rekreacji i Społeczną Radą Sportu, - nadzór nad działalnością statutową Centrum Sportu i Rekreacji, - prowadzenie spraw związanych ze stypendiami, nagrodami i wyróżnieniami sportowymi przyznawanymi za osiągnięcia we współzawodnictwie sportowym, - współdziałanie ze stowarzyszeniami i klubami sportowymi w zakresie działalności sportowej. 4. W zakresie zdrowia i opieki społecznej: - współdziałanie i nadzór nad Gminnym Publicznym Zespołem Opieki Zdrowotnej w Łasku prowadzącym działalność leczniczą w zakresie podstawowej ochrony zdrowia, - obsługa administracyjna Rady Społecznej Gminnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej Łasku, - opiniowanie rozkładu godzin pracy i harmonogramu dyżurów nocnych i świątecznych aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Łaskiego, - współpraca i nadzór nad MGOPS w Łasku, - prowadzenie spraw związanych z opracowaniem, realizacją oraz oceną efektów programów polityki zdrowotnej dla mieszkańców gminy Łask, - współpraca z powiatem w ramach realizacji programów polityki zdrowotnej, -prowadzenie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb zdrowotnych mieszkańców gminy. 5. W zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii: - przygotowywanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji, - obsługa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Łasku, - wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu, - współpraca z innymi instytucjami działającymi w sferze rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii. - sprawowanie kontroli nad placówkami wsparcia dziennego prowadzonymi przez MGOPS w Łasku. 6. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi: - opracowywanie programów współpracy z organizacjami pozarządowymi i sprawozdań z ich realizacji, - prowadzenie spraw związanych z udzielaniem, rozliczaniem w tym kontrola przekazanych dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań zleconych do wykonania w drodze konkursu ofert, - prowadzenie bazy danych o organizacjach pozarządowych na terenie gminy, tzw. „”Mapy aktywności organizacji pozarządowych”, - prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem realizacji zadań organizacjom pozarządowym w trybie pozakonkursowym. 7. W zakresie promocji gminy : - organizowanie imprez, przedsięwzięć promujących Gminę oraz obchodów świąt narodowych, miejskich oraz uroczystości patriotycznych - promocja lokalnej przedsiębiorczości, - przygotowywanie materiałów promocyjnych, w tym gminnej oferty inwestycyjnej, - poszukiwanie i kompleksowa obsługa inwestorów w zakresie lokalizacji inwestycji na terenie Gminy, - koordynacja współpracy zagranicznej Gminy, - prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Panoramy Łaskiej , - administrowanie i prowadzenie serwisów internetowych i społecznościowych Gminy oraz systemu informacyjno - komunikacyjnego z mieszkańcami, - prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z członkostwem Gminy w Lokalnej Grupie Działania
"Dolina Rzeki Grabi" oraz innych organizacjach zgodnie z zakresem zadań wydziału - prowadzenie spraw związanych z wydawaniem przez radę opinii niezbędnych do prowadzenia na terenie gminy działalności regulowanej ustawą o grach hazardowych. - Zadania z zakresu współpracy z mediami, w tym tworzenie i realizacja polityki informacyjnej Burmistrza i Urzędu . 8. W zakresie gospodarki mieszkaniowej: - uznanie wstąpienia w stosunek najmu po zmarłym najemcy, - współpraca z Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w szczególności w zakresie ustalania czynszu regulowanego dla najemców lokali tworzących mieszkaniowy zasób Gminy oraz ustalania stawki czynszu za lokale socjalne,
Przy znakowaniu spraw Wydział używa symbolu „OKS”.
| |
|
REJESTR ZMIAN |
Nazwa dokumentu: |
Wydział Oświaty, Kultury, Promocji i Spraw Społecznych |
Utworzył: |
Administrator |
Data utworzenia: |
2007-02-22 |
Przygotował: |
Monika Chinalska |
Odpowiedzialny: |
Monika Chinalska |
Ostatnio modyfikował: |
Mariusz Ziętala |
Data modyfikacji: |
2019-10-17 |
Statystyki »
Szczegóły »
|
| |